.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
ضرب المثل آیت الله مکارم خطاب به عربستان

آيت الله مکارم شيرازي با اشاره به قيام خونين مردم بحرين، خطاب به حاکمان کشورهاي غربي گفت: نمره شما در دموکراسي صفر و حتي زير صفر است. 

اين مرجع تقليد در آغاز درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم، با اشاره به حوادث اخير بحرين و اعتراضات مردمي در اين کشور، گفت: مسئله بحرين در نوع خود يک فاجعه عجيب است، چرا که کشوري مانند عربستان که به ظاهر اسلامي است، نيروي نظامي به آن کشور اعزام مي‌کند تا اين که مسلمانان آن کشور را قتل عام کنند.

وي افزود: همه مي‌دانند که اعتراضات مردمي در کشور بحرين، اعتراضاتي سالم و مسالمت آميز است، اما آيا اين وحشتناک نيست که دولت اين کشور با کمک کشورهاي ديگري از جمله عربستان و امارات به قتل عام مردم خود بپردازد.

اين مرجع تقليد با بيان اين که درپي حوادث خونين و غم‌بار بحرين، بايد يک پيام به غربي ها و يک پيام نيز به کشور عربستان داد، خطاب به دولت هاي غربي، گفت: شما غربي ها که ساليان سال با شعار دموکراسي يقه چاک مي کرديد و دنيا را از شعار خود پر کرده و مخالفان خود را به اين بهانه سرکوب مي‌کرديد، در قبال حوادث بحرين چرا اين گونه شده‌ايد؟

آيت‌الله مکارم شيرازي افزود: «دموکراسي» يعني «خواست مردم»، اما حالا که مردم مسلمان بحرين اعتراض مسالمت آميز دارند از سخنان قبلي خود برگشته‌ايد و حامي ديکتاتورها شده‌ايد؟

وي خطاب به دولت هاي غربي نيز گفت: نمره شما در دموکراسي صفر و حتي زير صفر است.

اين مرجع تقليد در ادامه سخنان خود خطاب به دولت هاي غربي اضافه کرد: اين بود شعارهاي شما؟ با وجود اين آيا ديگر کسي به حرف هاي شما اهميت مي‌دهد؟

وي با اشاره به استفاده ابزاري از حقوق بشر از سوي غرب ادامه داد: حقوق بشري شما ادعا مي‌کنيد هم همين است و شما فقط خود را بشر مي‌دانيد و نسبت به حقوق ديگران بي‌تفاوت هستيد.

آيت‌الله مکارم شيرازي در بخش ديگري از سخنان خود خطاب به دولت عربستان گفت: شما فکر مي‌کنيد از اين که نيروي نظامي به بحرين بفرستيد تا مردم معترض آن جا را به خاک و خون بکشند، براي تان ارزان تمام شود؟ شما بدانيد کسي اين ظلم شما را فراموش نمي‌كند، شما آسيب پذيرترين کشور دنيا هستيد، چرا که تا به حال يک انتخابات نداشتيد، حال با اين آسيب پذيري به مردم مسلمان کشور بحرين هم ظلم مي‌کنيد.

اين مرجع تقليد افزود: ضرب المثلي هست که مي‌گويد کسي که خانه اش شيشه اي است، به خانه ديگران سنگ نمي اندازد که البته اين ضرب المثل در مورد حاکمان عربستان صدق مي‌کند که خودش آسيب پذير است و به کشور بحرين سنگ اندازي مي کند.

وي خطاب به دولتمردان عربستان، هشدار داد: بدانيد که ظلم شما به مردم معترض بحرين، از سوي مردم منطقه فراموش نخواهند شد و قطعا مردم منطقه پاسخ محکمي به شما خواهند داد و از اين رو بهتر است که خود را کنار بکشيد.

اين مرجع تقليد در بخش ديگري از سخنان خود، با اشاره به نزديک شدن به عيد نوروز، اظهار داشت: به پايان سال نزديک مي شويم و ايام عيد فرا مي رسد که معمولا ايام شادي و سرور مردم است. عيد نوروز، عيدي ملي است نه اسلامي، اما مي‌توانيم عيدي داشته باشيم که مطلوب اسلام و مورد رضايت امام زمان(عج) باشد و البته بالعکس نيز مي توانيم عيدي داشته باشيم که امام زمان(عج) را ناراحت کند.

وي، با بيان اين که به دنبال خرافات رفتن به بهانه عيد نوروز يکي از عواملي است که موجب مي‌شود رضايت امام زمان(عج) را از دست بدهيم، تصريح کرد: با اطلاعاتي که پيدا کرديم معلوم شده است که خرافات در حال کمرنگ شدن است و برگزاري مراسم چهارشنبه سوري در شب گذشته هم همين امر را نشان داد.

اين مرجع تقليد افزود: اگر عيد نوروز جنبه خرافي به خود بگيرد، مورد تأييد اسلام نيست اما اگر به دور از خرافات باشد و جنبه هاي مثبت آن از جمله نظافت، خانه تکاني، کمک به ايتام، صله رحم، دوستي بيشتر مردم با هم و ... تقويت شود، عيد نوروزي خواهد شد که نه تنها اسلام مخالف آن نيست، بلکه آن را تبليغ مي‌کند.

آيت‌الله مکارم شيرازي، هشدار داد: مردم مسلمان بايد مراقب باشند که عيد نوروز به مسابقه تجمل پذيري و مسابقه‌اي که بخواهند در آن اسراف کنند، تبديل نشود؛ چرا که طبق دستورات اسلام زندگي ها بايد ساده باشد، چنانکه امام علي(ع) نيز فرموده اند که اگر زندگي سنگين شد، همه زير بار آن بار سنگين آن مي‌مانند.

وي در بخش بعدي سخنان خود با اشاره به زلزله و سونامي اخير کشور ژاپن، گفت: درخصوص حوادث ژاپن ناراحتيم و بنده بارها براي شا ن دعا کرده‌ام، چرا که امام علي(ع) در نامه اي به مالک اشتر در زماني که براي حکومت بر مصر به اين کشور عازم بود، فرموده بودند که مصري ها همه مسلمان نيستند اما با همه شان خوش رفتار باش، چرا که آن ها يا مسلمان و برادر ديني تو و يا اين که غير مسلمان اند و هم نوع تو هستند.

استاد خارج فقه حوزه علميه قم، خاطرنشان کرد: فارغ از همدردي و دعاي ما براي کشور ژاپن، يک نکته در اين جا وجود دارد و آن اين که از حتي ژاپن که قدرتمندترين کشورهاي صنعتي جهان است هم در مقابل بلاياي طبيعي ناتوان است و چنان که در تصاوير تلويزيوي نيز نشان داده شد، اتومبيل ها و خانه ها همچون کارتون يا برگ درختي روي آب در حرکت بودند.

آيت الله مکارم شيرازي تصريح کرد: زلزله و سونامي ژاپن يک پيام مهمي براي همه کشورها و انسان هاي دنيا داشت و آن اين که هيچ کس نبايد مغرور شود./1290


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.098 seconds.